Cookie beleid V.K. Simikos

De website van V.K. Simikos is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Ongevallenverzekering

Ongevallenverzekering

WAT TE DOEN BIJ EEN SPORTONGEVAL?

Sporten is gezond, maar soms kan het mislopen.

Als officieel aangesloten voetballer bij onze club, ben je dan ook verzekerd tegen sportongevallen. Dit geldt zowel voor wedstrijden, als op training. De verzekering dekt echter alleen lichamelijke schade. 

 

STAPPENPLAN

  • Het ongevalsaangifteformulier Recreatief voetbal vind je hier.
    Belangrijk! Het formulier bestaat uit 2 delen. De beide delen moeten volledig ingevuld worden, enkel dan is er een correcte aangifte van het sportongeval.
  • pagina 1 en pagina 2 moet door het slachtoffer ingevuld worden.
    Belangrijk!
    1. Het is heel belangrijk dat ook Inlichtingen omtrent uw club en/of federatie worden ingevuld. Vul hier dus het volgende in:
      • Benaming van de club: V.K. Simikos
      • Naam clubverantwoordelijke: Peggy Van Beeck – cel administratie Simikos
      • Adres clubverantwoordelijke: Eksterdreef 8 / 2900 Schoten
    2. Vergeet niet om een sticker van het ziekenfonds te kleven bij Verklaring medische gegevens
  • Pagina 4 moet door de behandelend arts ingevuld worden, MAAR het geneeskundig getuigschrift mag vervangen worden door een eigen medisch attest van de behandeld arts.
  • Het volledig ingevuld formulier moet doorgemaild worden naar de administratieve cel. Dit mag dus naar één van de volgende mailadressen gestuurd worden: [email protected], [email protected] of [email protected]
    Let op! Het is nog NIET nodig om nu al de gemaakte onkosten door te mailen.
  • Wanneer N.V. ARENA het formulier verwerkt heeft, ontvang je een bevestiging van de aangifte met dossiernummer en een attest van volledig herstel.
  • Na ontvangst van het dossiernummer kan je de gemaakte onkosten per post opsturen naar  N.V. Arena - Nerviërslaan 85/bus 2 - 1040 Brussel
    Belangrijk! Het is belangrijk om steeds het dossiernummer te vermelden!
  • Om het dossier af te sluiten vraagt N.V. ARENA een ingevuld attest van genezing. Dit attest MOET je laten invullen door de behandeld arts MAAR het attest van genezing mag ook vervangen worden door een eigen attest van de behandeld arts. Het is belangrijk dat de behandeld arts aangeeft dat je terug mag sporten.

Bij problemen of vragen kan je uiteraard altijd contact opnemen met de administratieve cel ([email protected], [email protected] of [email protected]).

 

 

FAQ

  • De behandeld arts vult het formulier niet in, maar maakt een eigen medisch attest op. Wat nu?

De behandeld arts mag een eigen medisch attest opmaken. Dit attest vervangt dan het stuk van het formulier dat moet ingevuld worden door de behandeld arts.

  • Wanneer moet ik aangifte doen aan de verzekeringsmaatschappij?

De aangifte moet gebeuren binnen de 8 kalenderdagen.

  • Hoe lang duurt het vooraleer ik een dossiernummer krijg?

In principe krijgt het slachtoffer na 14 dagen bevestiging van zijn aangifte. Is dit niet het geval, neem dan contact op met de schadebeheerster Ghysels Inge (02/209.16.03 of [email protected]. Is zij niet aanwezig dan kan je steeds mailen naar [email protected].

  • Is er een eigen franchise?

Er is een franchise van 11,10 euro. Onkosten lager dan dit bedrag zullen dus niet vergoed worden door de verzekeringsmaatschappij.

  • Hoe moet ik mijn onkosten doorgeven aan N.V. ARENA?

Medische onkosten MOETEN per post en origineel opgestuurd worden. Het is dus niet mogelijk om gemaakte medische onkosten per mail op te sturen.

  • Wanneer mogen onkosten opgestuurd worden?

Medische onkosten mogen pas opgestuurd worden NA ontvangst van het dossiernummer. Het heeft niet veel zin om vroeger de onkosten op te sturen.

  • Welke kosten worden terugbetaald?

Het gaat om medische kosten. Het gaat dus om kosten die niet vergoed worden door de mutualiteit of waarvoor de mutualiteit slechts gedeeltelijk in tussenkomt:

  • Laat een verklaring opstellen door je mutualiteit waaruit blijkt welk deel de mutualiteit terugbetaald.
  • Vraag een bewijs aan je apotheker, indien je medicatie nodig hebt.
  • Ik heb mijn medische onkosten met de post opgestuurd naar N.V ARENA. Wanneer worden deze onkosten vergoed?

De medische kosten worden vergoed NA ongeveer een 2-tal weken.  

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!